Beste deelnemer!
Je staat aan de start van een nieuw sportief avontuur waarbij we je zo goed mogelijk willen voorbereiden. Samen met meer dan 5000 medeleerlingen ga je de grootste L.O.-test van Vlaanderen tot een goed einde brengen.
Op deze pagina kan je wat extra informatie over de dag zelf terugvinden en proberen we je helemaal klaar te stomen voor Runner’s High 2024!
1. VERTREK OP SCHOOL
Vertrek tijdig op school zodat je bij voorkeur tussen 12u30 en 13u00 aankomt op het Warande plein. Zo heb je voldoende tijd om wegwijs te geraken, de bagagerie te passeren, te genieten van het voorprogramma met opwarming en jezelf in het juiste startvak te zetten.
Check voor het verlaten van de school bij leerlingen:
I. Borstnummers opgespeld
II. 1 rugzak per leerling + polsbandje aan rugzak en arm
III. Sportkledij reeds aan – er is geen omkleedruimte!!!
2. MOBILITEIT
I. Bussen – Scholen die met de bus komen krijgen een volledige infofiche. Hierin worden de drop-off en de pick-up zone medegedeeld.
II. Fietsen – ALLE Fietsers worden verwacht hun fiets te plaatsen op een speciaal geïnstalleerde tijdelijke fietsenparking te:
“Park Begijneveldekens”, Begijnendreef 16, 2300 Turnhout. Vanaf de fietsenparking is het nog 200 meter wandelen naar het Warandeplein.
III. Trein – Het is nog ongeveer 300 meter wandelen tot het Warandeplein
IV. Wagens – kunnen ondergronds parkeren aan Centrumparking de Warande (opgelet, dit is betalend!)
V. Te voet – Welkom !
3. FLOW OP EVENT
I. 12u30: Start event + muziek
Aankomst festival terrein scholen
Ga naar de bagagerie – enkel toegang indien bandje rond pols en rugzak + rugzak klaar voor afgifte
II. 13u30 Opwarming + klaarzetten in startzones
III. 14u00 Startschot Grootste L.O.-Test van Vlaanderen
IV. 14u20 Laatste starters vertrekken
V. 14u30 Start after-party
VI. 15u30 Laatste lopers komen binnen
Vergeet niet tijdig naar de bagagerie te gaan!!!
VII. 16u00 Einde event
4. VERTREKKEN IN WAVES
Er werd beslist te vertrekken in waves zodat de snelle lopers zo min mogelijk hinder ervaren bij het behalen van hun gewenste tijd. Op basis van de ontvangen inschattingen van de mogelijke looptijden via de verschillende scholen wordt een maand voor de start een schema opgemaakt.
5. VERTREKKEN – EINDE EVENT
Om 16u00 trekken we de stekker er uit zodat alle scholen tijdig naar huis kunnen gaan. Uiteraard spreekt het voor zich dat een kleine 4000 leerlingen niet op 5 minuten door een bagagerie kunnen passeren. Daarom is het interessant dat alle lopers na de run meteen hun rugzak gaan ophalen en hiermee de laatste muzikale noten van het event meepikken. Hierdoor kunnen ze zich ook omkleden (opgelet, geen omkleedruimte of douches!!!) in de openlucht zodat ze geen koud krijgen en zorgeloos kunnen genieten van de rest van het event.
Alle deelnemers starten gezamenlijk, onafhankelijk van de gekozen afstand. Enkel de wandelaars van de 3km zullen apart moeten vertrekken en krijgen een aangepaste route.
Een week voor het event ontvangen de deelnemende scholen een gepersonaliseerd borstnummer per leerling. Hierin zit een tag die essentieel is voor je tijdsregistratie.
De tijd start pas wanneer je onder de startboog loopt en eindigt aan de finishboog. De resultaten zijn nadien online te raadplegen.
Er wordt een gratis bagagedepot voorzien voor de deelnemers. Dit kan op drukke momenten echter wel voor filevorming zorgen, dus zorg dat je tijdig aanwezig bent.
Er is een parcours van 5 en 10 km. Wanneer een leerling gekwetst is maar wel kan wandelen, kan deze deelnemen aan het parcours van 3 km.